yakut özcan kişisel blog: Scratch ile Arduino programla ve örnek uygulama(S4A)

29 Aralık 2016 Perşembe

Scratch ile Arduino programla ve örnek uygulama(S4A)


Merhaba çocuklar bu yazım da sizler için Scratch ile Arduino programlamaya başlamayı anlatacağım
işlemlerime işletim sistemi olarak Ubuntu 16.10  donanımı olarak Arduino Leonardo ile devam edeceğim. Arduino programlama için ise S4A(Scratch for Arduino olarak yorumladım ben :) ) kullanacağız. 

Hemen işlemlere geçiyorum. S4A işletim sisteminize göre indirmek için
"http://s4a.cat" adresine gidiyorsunuz. Şimdilik desteklediği işletim sistemleri şu şekilde

Benim bilgisayarım Ubuntu ve debian tabanlı olduğu için Linux(Debian) seçiyorum ve bir .deb dosyası indiriyoruz. Ardından istersek çift tıklayıp paket yöneticisi ile yükleyebilirsiniz yada diğer yol komut satırından "dpkg -i S4A16.deb" komutu ile devam edebilirsiniz.
S4A Simgesi
Daha sonra arduino içine bir S4A için geliştirilmiş bir yazılım yüklemeniz gerekiyor. O yazımda şu adreste: "http://vps34736.ovh.net/S4A/S4AFirmware16.ino" bu yazılımı arduino başarılı bir şekilde yazdıktan sonra S4A  kullanmaya başlayabilirsiniz anlamına geliyor.

Yukarıda program ilk açıldığında bu şekilde bir ekran karşılıyor sizi sol panelde yaptıracak olduğunuz işlemlere ait bloklar bulunuyor kısaca hareket, kontrol, algılama,operatörler ve değişkenler en sık kullanacağınız bloklar var. Sağ tarafta arduino görüyorsunuz burada arduino üzerinde ki bazı pinlerin durumları ve arduino'nun bağlı olup olmadığı bilgisi yer alıyor.

Şimdi örnek bir uygulama yapacağız birlikte tabi ki ilk uygulamamız led yakıp söndürme olacak. S4A açmadan önce arduino bilgisayarınıza bağlamanız gerekli ve unutmadan arduino içine bir yazılım yüklemiyorsunuz S4A arduino içinde ki yazılım ile sizin S4A ile yaptığınız uygulamayı haberleştiriyor. Örnek uygulama ve arduino bağlı iken uygulama şu şekilde gözükecektir.
Sağ tarafta arduino üzerinde ki pinlerin durumu geldi ve "Searching board..." yazısı kalktı gördüğünüz gibi. Sağ tarafdaki yeşil bayrak ile yazılımın derlenip arduino ya ne yapması gerektiğini söylüyoruz.
Eğer arduino ile S4A ile bağlantı koparsa yazılımı arduino içine yüklemediği için arduino led yakıp sönme işlemi gerçekleşmeyecektir.

Bir aksilik olmazsa bu yazım bir yazı dizisi halinde devam edecek..

1 yorum :

Yorumlar