yakut özcan kişisel blog: DigitalOcean sanal sunucu oluşturma

22 Aralık 2016 Perşembe

DigitalOcean sanal sunucu oluşturma

Merhaba arkadaşlar bu yazım aslında bundan sonra ki yazım için ön hazırlık olsun diye yazdım :D
Çok böyle beklentiniz olmasın zaten konu da basit bir olay bence basit diyelim de :)
Şu adresten giriş yapabilirsiniz:
https://cloud.digitalocean.com/

Sağ üst köşede ki yeşil düğmeden "Create Droplet" yazana tıklıyoruz.

Sonra yükleyecek olduğumuz dağıtımı seçiyoruz. Ben "Ubuntu 16.04.1 32Bit" seçmişim. 
Burada da oluşturulacak sanal sunucu özelliklerini seçtik. 
Sanal sunucumuzun fiziksel olarak bulunacağı ülkeyi seçiyoruz. Burada seçim için bu sunuculara ping atarak erişim sürenizin en kısa olanlarını seçmeniz erişim sürenizi azaltacaktır.
 
"Private Networking" kendinize ait sanal sunucular ile paylaşım yapmanız için. Diğerlerini isimlerinden de anlaşıldığı işleri yapıyor :)
Bu ayarlar ile kaç tane sanal sunucu oluşturmanız gerektiği sol alt köşede onun tam karşısında ise sanal sunucunuzun ismini yazıyorsunuz.
Söyle bir işlem çubuğu ile size oluşturma işlemi sırasında arkadaşlık ediyor.
Bittikten sonra espri yapmayı da ihmal etmiyor. Ve size erişim için gerekli bilgileri mail atıyor.

Ve mail adresimizde ki bilgiler ile SSH ile ilk bağlantımızı gerçekleştirdiğimizde bizden şifremizi değiştirmemizi istiyor.
Biraz alaylı bir anlatım oldu işlemler basit ve anlaşılabilir olduğu için "oha abi bunu da anlattım ya" dediğim içindir. Takıldığınız nokta olduğunda sormaktan çekinmeyin :)
Unutmadan mail de bilgiler var tabi ama sunucuyu sildim sazan.avi olmayın.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorumlar