yakut özcan kişisel blog: SSH Maceraları

17 Şubat 2014 Pazartesi

SSH Maceraları

Naber ?
Bana gelince ise yoruldum be! Okul, iş, dershane, ehliyet kursu derken kendime vakit ayıramadığımı fark ettim ve hemen kendime eğlenceli bir uğraş bulma yolunda adımlar atmaya başlamışken VPS almak iyi olur diye düşündüm ve DigitalOcean'nın en ufacık paketini aldım 5$ :) Neyse işte baktım gördüm ki her şey SSH üzerinden kodlarla oluyor başlarda zorlansam da sonraları alıştım çoğu kodu Copy/Paste ile çalıştırdım, 2-3 kere makinaya format atmak zorunda kaldım :) Şuan ise rahata kavuştuk. Ve bu macera da kullandığım kodları buraya da yedeklemek ve benim gibi acemilerin de işine yaraması amacı ile yazacağım. Görüşmek üzere..

"$ Uptime" > Sistemin ne kadar açık olduğunu görmek için kullanılır.
"$ ls" > O an bulunduğunuz dizinde ki dosya ve dizinleri görmemize yarar.
"q" > Sonuca ulaşmamış halen sürmekte olan işlemden konsola dönmek için kullanılır.
"$ ls -l" > -l Parametresi ile ayrıntılı bir çıktı alırız.
"$ ls -la" > -la İle de gizli dosyalarımızı da görüntülemiş oluruz. 
"$ ls -la > liste.txt"  liste adında metin belgesi oluşturarak içine bütün bilgileri yazdırır.
"$ cd" > Bir üst dizine gidersiniz.
"$ pwd" > O an bulunduğunuz dizini öğrenmemizi sağlar.
"clear" > Konsolumuzu temizler.

"who" > Kullanıcıları Görüntüler.
"userdel" > Kullanıcı siler.
"&" > Komutları birleştimek amacıyla kullanılır.
"[Tab]" > Tuşu ile kod tamamlanır. 
"top" > Sistemde çalışan süreçler.
"adduser" > Yeni kullanıcı ekle.
"chmod 777" > Dosya dizin izinleri.
"apt-get install programismi" > Program yükler.
"mkdir" > Dizin Oluşturur.
"rm" > Dizin siler.
"cp" > Dosya,dizin kopyalar.
"mv" > Dosya,dizin taşır.
Şimdilik bu kadar, zamanlar yeni yazılar gelmesi dileği ile..
Bu arada DigitalOcean referans linki: DigitalOcean

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorumlar