yakut özcan kişisel blog: Vazgeçtim..

6 Nisan 2014 Pazar

Vazgeçtim..

Mabedime…
     Ben seninle en çok vazgeçmeyi öğrendim.
     Önce, hep inandığım sevgi masallarından vazgeçtim. İkimizde başka sözlüklere bakıyorduk sevgi tanımı için. İki sözlükte farklı açıklıyordu sevgiyi. İki taraf da kendince seviyordu.
     Sevginin tek tanımının olmadığını öğrendim. Kapattım sayfayı, kendi sözlüğümden vazgeçtim.
     …
     Umut etmekten vazgeçtim.
     Bir gün benim için de iki satır yazar mısın, bir şarkıya döker misin duygularını, bak şu kitap da bana seni hatırlattı, der misin mesela; “Bir şeye ihtiyacın var mı?” diye sormaktansa, ihtiyacımın sen olduğunu anlayıp, azcık ilgilenir misin duygularımla… Bunları ummaktan vazgeçtim.
     …
Ne yaptığını, gününün nasıl geçtiğini, o gün neye güldüğünü, canını neyin sıktığını, neye şaşırdığını merak etmekten vazgeçtim.
     …
Ne yaptığımı, günümün nasıl geçtiğini, o gün neye güldüğümü, canımı neyin sıktığını, neye şaşırdığımı anlatmaktan vazgeçtim.
     …
Senin için yaptıklarım adına altı üstü bir teşekkür beklemekten vazgeçtim.
     …
Hayallerimden vazgeçtim.
     Şirin bir sahil kasabasındayız mesela. İçmişiz ama kıvamında. Çakır keyif. Sarıla sarıla, sallana sallana yalınayak yürüyoruz sahilde. Şarkı söylüyoruz. Sokaklarına giriyoruz kasabanın, akşam sefası kokuyor.
     Ya da bir gün ellerin arkanda, gözlerini kapat diyorsun. Gözümü açmadan alıyorum nergis kokusunu. Sürprizini bozmamak için sesimi çıkarmıyorum ama.
     Ya da bir gün gelip ‘Hadi hazırlan sen çok sevdiğin için yemek yemeye gidiyoruz bu akşam’, diyorsun.
     Hayallerimde böyle çok çok seviyorsun beni, aynı benim sözlüğümde tarif edilen gibi.
     Ama ben bunlardan vazgeçtim.
     …
Şimdi tek bir şey kaldı vazgeçmediğim. Onu da en kısa zaman içinde öğreneceksin.
     Geri sayım başladı.
M.Ali Polat - Vazgeçtim

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorumlar